Pre základnú funkčnosť, spríjemnenie používania webu, analytické účely a v prípade udelenia súhlasu aj na účely cielenia reklamy využívame súbory cookies. Nastavenie vlastných preferencií cookies môžete kedykoľvek upraviť odkazom v spodnej časti stránok.

 

 

 

 

 

 

viac info na tel:0915 958 007

 

 Kontakty: 

Miroslav Smrek MST

Cintorínska 21/39

972 05 Sebedražie

tel: 0915958007

info@olejsklad.sk

IČO: 44 260 393

IČ DPH: SK 10 72 14 79 89

 

 

 


10. 12. 2017

Červená alebo modrá-zelená chladiaca kvapalina?

Súčasnými najpredávanejšími typmi chladiacích kvapalín sú zelená-modrá kvapalina (typ C = G11, G48), a červená-rúžová (typ D, F = G12).

 

Zatiaľ čo zelenomodrá chladiaca kvapalina bola vyvinutá pre automobily produkované koncom minulého storočia a obsahuje vývojovo zastarané inhibitóry korózie najčastejšie na báze anorganických solí.

 

Červeno-rúžová chladiaca kvapalina má odlišné zloženie antikoróznej ochrany a funguje na báze aktívneho vyhľadávania kritických miest inhibítormi, oproti komplexnej ochrane povrchu( atým rýchlejšiemu opotrebovaniu) Červeno-rúžová nemrznúca kvapalina tak ponúka dlhšiu výmennú lehotu - 5 rokov pre motory, pre ktoré je určená ( celohlinikové chladiace systémi).

 

Dlhý výmenný interval chladiacích kvapalín platí len pri dodržaní kombinácie oboch zložiek - hlinikového chladiaceho systému a správne zvolenej nemznúcej kvapaliny. Ak použijete do staršieho automobilu modernejšiu (ružovú) kvapalinu , nijako mu tým nepomôžete a rovnako zareaguje aj moderný chladiaci systém s vývojovo staršou kvapalinou (modro-zelenou) vystačí len 2-3 roky  a nie 5 rokov.

 

V poslednej dobe sa môžete stretnúť s najmodernejšou FIALOVOU kvapalinou typ J = G13, ktorú po roku 2010 začal používať Volkswagen Group v koncernových vozidlách. Chladiaca kvapalina G13 je na báze ethylglykolu s prídavkom biozložky a obsahom účinných organických inhibítorov. Zaručuje vynikajúcu ochranu kovových častí pred koróziou, zabraňuje tvorbe vodného kaneňa a účinne chráni pred poškodením kavitáciou. Neobsahuje dusitany, fosfáty ani aminy. výmenný interval je 5 rokov, alebo 250 000 km a pre nákladné automobili 650 000 km. Zameniteľná s G12++. Odpovedá norme VW TL 774-J.